Zozbierali sme pre vás najčastejšie otázky, ktoré dostávame. Ak potrebujete pomôcť s vašou reklamnou kampaňou alebo sa potrebujete zorientovať v oblasti reklamy na internete, nájdete tu všetky základné pojmy a informácie.
Ak ste odpoveď na vašu otázku nenašli, kontaktujte nás!
1 Tvorba reklamného odkazu
2 Úvod
2.1 Čo je Etarget
4 Etarget odkazy na Facebook.com
4.1 Čo je reklamná sieť?
5.2 Čo je kontextová reklama?
6.3 Čo je reklama vo vyhľadávačoch?
7.4 Aký je rozdiel medzi reklamou vo vyhľadávačoch a kontextovou reklamou?
8.5 Čo znamená PPC?
9.6 Čo je cielená reklama?
10.7 Prečo by som mal získavať návštevnosť na webstránku?
11.8 Čo sú to kľúčové slová?
12.9 Čo presne znamená CTR?
13.10 Akú reklamu poskytuje Etarget? Čo je účelom inzercie?
14.11 Ako začať inzerovať v Etargete?
15.12 Ako sa zaregistrujem?
16.13 Nevlastním žiadnu firmu, môžem sa registrovať?
17.14 Kde konkrétne sa zobrazuje reklama Etarget?
18.15 V ktorých krajinách je možné inzerovať cez Etarget?
19.16 Aké typy cielenia ponúka Etarget?
20.17 Ako Etarget vyberá inzeráty k článkom?
21.18 Podľa akých kritérií Etarget vyberie práve moju reklamu?
22.19 Ako sa určuje relevancia v kontexte?
23.20 Je dôležitejšia relevancia odkazu alebo cena?
24.21 Čo je to CTR (click-through-rate, miera prekliku)?
25.22 Čo sú to kľúčové slová?
26.23 Ako sa moje odkazy zobrazia na základe kľúčových slov?
27.24 Čo je to produktové cielenie?
28.25 Ako vyberať produktové kľúčové slová?
29.26 Koľko produktových slov by som mal zadať k jednému odkazu?
30.27 Čo je to zákaznícke cielenie?
31.28 Ako vyberať zákaznícke kľúčové slová?
32.29 Kde zadám zákaznícke slová?
33.30 Koľko zákazníckych slov by som zadať k jednému odkazu?
34.31 Aký je rozdiel medzi produktovými a zákazníckymi slovami?
35.32 Koľko stojí Etarget?
36.33 Aký rozpočet si mám pripraviť na mesiac?
37.34 Existuje nejaké minimum, ktoré musím za určité obdobie preinvestovať v Etargete?
38.35 Koľko stojí zriadenie služby Etarget?
39.36 Čo je to maximálna cena?
40.37 Aká je primeraná cena za kliknutie?
42 Ako nastavím cenu za kliknutie?
42.1 Aká je minimálna cena za kliknutie?
43.2 Ako systém určuje účtovanú cenu (z maximálnej ceny)?
44.3 Čo je to CTR a normalizované CTR?
45.4 Čo je to časový rozvrh zobrazovania?
46.5 Ako slúži nástroj na výber kľúčových slov?
47.6 Ako vytvoriť ideálny odkaz?
48.7 Ako vytvoriť ideálny odkaz - retargeting
Potrebujete pomoc s reklamou na internete Etarget? Hľadáte detailné informácie? Vyhľadajte odpovede na vaše otázky v jednej z nasledovných kategórií.
V prípade, že nenájdete odpoveď na vašu otázku, kontaktujte nás e-mailom alebo telefonicky.
Etarget je reklamná sieť, ktorá na internete vyhľadá potenciálnych zákazníkov vašej firmy a privedie ich na vašu firemnú webstránku.
Etarget na stránkach ako Sme.sk, Markíza.sk, Hospodárske noviny a ďalších viac ako 1 000 slovenských stránkach umiestňuje reklamné odkazy svojich klientov. Tieto odkazy sa zobrazujú návštevníkom cielene podľa obsahu článku a ich záujmov.
Odkazy sa zobrazujú bezplatne, platí sa až za záujem potenciálnych zákazníkov, teda až po kliknutí návštevníka na reklamu.
1. Zobrazovanie reklamného odkazu naraz na viacerých portáloch
Stačí, aby ste si vytvorili len jeden odkaz a aby ste boli v kontakte len s jednou firmou, ktorá vám zabezpečí, že sa váš odkaz zobrazí na viac ako 1 000 slovenských stránkach.
2. Etarget je cielená reklama
Etarget vyberie stránky, ktoré navštevuje práve vaša cieľová skupina a na nich zobrazí vašu reklamu.
3. Platba len za klik
Odkazy sa zobrazujú bezplatne, platí sa až za záujem potenciálnych zákazníkov, teda až po kliknutí surfera na reklamu.
4. Jednoduchosť zadávania reklamy
Môžete si celú reklamnú kampaň (odkazy) zadať sami na stránke Etarget. Nepotrebujete posielať žiadne objednávky ani nikomu telefonovať a nemusíte čakať na aktiváciu.
5. Aktuálne štatistiky, možnosť plne ovládať celý priebeh kampane
6. Etarget pre rôzne marketingové potreby
Reklamu na internete Etarget môžete využiť v mnohých situáciách. Či už chcete predávať produkty, zvýšiť povedomie o vašej značke alebo zväčšiť vašu e-mailovú databázu.
Etarget predstavil nový marketingový nástroj v rámci Facebook Ads API, ktorý umožňuje odkazy zadané v systéme Etarget zobrazovať aj na stránke www.facebook.com.
Vďaka tejto novinke Vám prinášame jedinečnú možnosť spojiť správu reklamných kampaní do jedného konta, ktorom budete pohodlne riadiť svoju reklamu na stránkach Facebook.com, Sme.sk, Zoznam.sk a ďalších stovkách webov na Slovensku.
Pre inzerciu na slovenských užívateľov Facebook.com sme pre Vás pripravili nové možnosti cielenia, ktorými sú:
Vaša reklama by sa mala zobrazovať tam, kde sú Vaši zákazníci. Využite jedinečné spojenie kontextovej reklamy a výhody social marketingu v jednom nástroji, ktorým je Etarget.
Hlavné výhody:
Čo by ste mali vedieť o kontextovej reklame a social marketingu.
Reklamná sieť je služba, pri ktorej klient zadáva reklamu cez jednu službu a táto reklama sa zobrazuje na viacerých miestach v rámci internetu. Etarget je reklamná sieť, ktorá vie vaše reklamné odkazy zobraziť na viac ako tisíc slovenských webstránkach.
1. Jednotné zadávanie reklamy. Reklamu zadáte na jednom mieste, a zobrazí sa na niekoľkých desiatkach až stovkách stránok.
2. Cielenie. Reklamná sieť vyberie presne tie miesta, kde sa vyskytujú vaši zákazníci.
3. Prehľadné reporty. Na jednom mieste získate prehľad o stave vašej reklamy.
Kontextová reklama je forma internetovej reklamy, ktorá zobrazuje reklamu cielene podľa obsahu článkov v internetových médiách, prípadne podľa záujmu čitateľov článkov. Sieť Etarget funguje na princípe kontextovej reklamy.
Reklamný systém Etarget preskenuje webstránku internetového média, určí jej obsah a na základe toho zobrazí reklamu, ktorá je najviac relevantná k obsahu jednotlivých článkov.
Príklad:
Ak je článok v internetovom médiu venovaný športu, zobrazí sa pri ňom reklama na športové náčinie, predaj vstupeniek na zápasy či reklama na športové prenosy v televízii.
1. Široké pokrytie z jedného miesta. Kontextová reklama zasiahne potenciálnych zákazníkov na viacerých miestach zároveň, bez potreby spravovať reklamu pre každú stránku jednotlivo.
2. Platba za zákazníka. S kontextovou reklamou nemíňate peniaze na ľudí, ktorí nemajú záujem o váš produkt alebo službu. Zobrazenie kontextovej reklamy je zadarmo, platí sa až za záujem potenciálneho zákazníka - teda kliknutie na reklamu.
3. Presný zásah. Kontextová reklama cieli na potreby zákazníka a zobrazí sa na miestach, kde je najvyššia koncentrácia potenciálnych zákazníkov vašej firmy.
Reklama vo vyhľadávačoch je textová forma internetovej reklamy spoplatnená za klik (PPC - z angl. Pay-per-Click, platba za klik), ktorá sa zobrazuje výlučne vo vyhľadávačoch. Slúži na získavanie návštevnosti z vyhľadávačov a oslovenie cielenej skupiny potenciálnych zákazníkov, ktorí vyhľadávajú informácie súvisiace s podnikaním firmy, jej službami a produktami.
Etarget zobrazuje reklamu na väčšine lokálnych slovenských vyhľadávačov, vrátane Zoznam.sk.
Ďalšie pomenovania reklamy vo vyhľadávačoch: search engine reklama, search reklama, search engine marketing (SEM).
Príklad:
Ak niekto zadá do vyhľadávača slovo šport, okrem takzvaných prirodzených výsledkov vyhľadávania sa mu zobrazia aj platené odkazy na športovú tematiku.
Hoci kontextovú reklamu a reklamu vo vyhľadávačoch spája množstvo spoločných čŕt, obe sú odlišné tak umiestnením, ako aj marketingovými potrebami, ktoré pokrývajú.
1. Platba za klik (pay-per-click, PPC). Inzerent neplatí za zobrazenie reklamy, ale až vtedy, keď potenciálny zákazník klikne na jeho reklamu a dostane sa tak na webstránku.
2. Cielenosť. Reklama vo vyhľadávačoch aj kontextová reklama sú cielené, t.j. na internete vyhľadajú potenciálnych zákazníkov firmy a privedú ich na webstránku.
3. Textový formát. Oba typy reklamy sú vo forme jednoduchého textu, niekedy aj v kombinácii s obrázkom.
1. Aktívne vyhľadávané produkty. Ak surferi aktívne vyhľadávajú slová súvisiace s vašou firmou vo vyhľadávačoch, táto reklama sa postará, aby pri získavaní informácií pred kúpou narazili na vašu firmu.
2. Nie je vhodná na zvyšovanie povedomia o značke. Ak ľudia váš produkt aktívne nevyhľadávajú, mala by byť reklama vo vyhľadávačoch len doplnkom vášho marketingu.
3. Zobrazuje sa vo vyhľadávačoch.
Príklad:
Ak ľudia vyhľadávajú DVD so Celine Dion a váš obchod takéto DVD predáva, mali by ste inzerovať vo vyhľadávačoch a priviesť nakupujúcich na vaše stránky.
1. Zabezpečí nákup aj povedomie o firme. Kontextová reklama okrem získavania aktívnych zákazníkov slúži aj na oslovenie tých, ktorí aktívne nevyhľadávajú váš produkt.
2. Zákazníci sú u konkurencie? Ak sa snažíte získať zákazníkov od konkurencie, musíte ich na svoju ponuku aktívne upozorniť na to slúži kontextová reklama na stránkach, ktoré vaši potenciálni zákazníci navštevujú.
3. Zobrazuje sa najmä pri článkoch v internetových médiách. Kontextová reklama sa zobrazuje cielene podľa obsahu článkov v internetových médiách, prípadne podľa záujmu čitateľov článkov.
Príklad 1
Banka uviedla novú platobnú kartu. Takýto produkt nie je často vyhľadávaný na internete, na jeho podporu teda banka využije kontextovú reklamu pri článkoch, ktoré číta cieľová skupina banky.
Príklad 2
Kozmetická firma uvedie každý mesiac nové produkty a chce podporiť ich predaj. Cez kontextovú reklamu dlhodobo smeruje návštevníčky ženských portálov na svoje stránky.
Príklad 3
Kuriérska firma je na trhu s vysokou konkurenciou a pre svoj rast chce získať zákazníkov konkurencie. Inzeruje prostredníctvom kontextovej reklamy, pri článkoch, ktoré číta ich cieľová skupina.
PPC alebo platba za kliknutie je forma spoplatnenia kontextovej reklamy a reklamy vo vyhľadávačoch.
Inzerent neplatí za zobrazenie reklamy, ale až vtedy, keď potenciálny zákazník klikne na jeho reklamu a dostane sa tak na firemnú webstránku.
Iné názvy: pay-per-click, CPC, cost-per-click
Pojem cielená reklama sa najčastejšie používa ako zastrešujúci pojem pre dve príbuzné formy reklamy reklamu vo vyhľadávačoch a kontextovú reklamu. Obe formy sú nástrojom na získavanie cielenej návštevnosti, preto slovo cielená reklama.
Aký je rozdiel medzi reklamou vo vyhľadávačoch a kontextovou reklamou?
Webstránka nie je len prezentáciou na internete. Výrazne sa môže podieľať aj na získavaní nových zákazníkov.
Množstvo ľudí vyhľadáva informácie pred nákupom práve na internete. O nákupe často rozhodne to, či nájdu práve vašu stránku, alebo stránku konkurencie. Informácie poskytnuté na vašej webstránke vzdelávajú zákazníkov, zvyšujú lojalitu k firme a jej produktom, či službám.
Kľúčové slová sú výrazy, ktoré slúžia na cielenie kontextovej reklamy a reklamy vo vyhľadávačoch. Kľúčové slová určujú, kde sa zobrazí vaša reklama.
Etarget používa dva druhy kľúčových slov:
a) slová opisujúce produkt inzerenta (produktové slová);
b) slová opisujúce zákazníka (zákaznícke slová).
CTR (z angl. Click Through Rate, miera prekliku) je medzinárodne používaný štandard merania kontextovej reklamy. Uvádza sa zvyčajne v percentách a odpovedá na otázku: Koľko percent ľudí, ktorí videli moju reklamu, na reklamu aj kliklo?
Príklad:
CTR 0,3 znamená, že z tisíc zobrazení reklamy na ňu klikli traja užívatelia.
Pri reklame vo vyhľadávačoch ani pri kontextovej reklame neplatí inzerent za jej zobrazenie. Zaplatí až vtedy, keď na jeho reklamu niekto klikne.
Etarget poskytuje reklamu na internete. Účelom inzercie v Etargete je získať zo stránok ako Sme.sk, Markíza.sk, Čas.sk, Etrend.sk a viac ako tisícky ďalších slovenských stránok potenciálnych zákazníkov a doviesť ich na vašu web stránku.
Stačí sa zaregistrovať na www.etarget.sk/registracia-inzerenta.
Reklama Etarget sa zobrazuje vo forme krátkych textových odkazov na inzerentov produkt alebo službu. Jej cieľom je priviesť na webstránku cielene vybranú skupinu potenciálnych zákazníkov.
1. Čo chcete povedať?
2. Komu to chcete povedať?
3. Koľko na to máte?
4. A nakoniec dalo by sa to povedať ešte lepšie?
Nové konto Etarget si vytvoríte registráciou na http://www.etarget.sk/registracia-inzerenta.
Áno, táto služba je dostupná aj pre fyzické osoby. Do kolónky "názov spoločnosti" v tomto prípade zadajte vaše meno a priezvisko.
Reklama Etarget sa zobrazuje na viac ako 1 000 slovenských internetových médiách, komunitných stránkach, vyhľadávačoch, katalógoch a záujmových stránkach.
Zoznam partnerských stránok spoločnosti Etarget
Prostredníctvom Etargetu je možné inzerovať v deviatich európskych krajinách.
Zoznam krajín: (po kliknutí na meno krajiny sa vám otvorí stránka Etargetu v tejto krajine)
1. Poľsko
2. Slovensko
3. Česko
4. Maďarsko
5. Chorvátsko
6. Srbsko
7. Rumunsko
8. Bulharsko
9. Rakúsko
Pre dobré cielenie kampane je vhodné poznať všetky spôsoby, ako Etarget cieli.
1. Produktové cielenie. Cielenie, ktoré je zamerané na produkt. Používa sa rovnako pri článkoch ako aj vo vyhľadávačoch.
2. Zákaznícke cielenie. Rozšírený spôsob cielenia reklamy pri článkoch.
3. Všeobecné odkazy. Vhodné pre širší zásah napríklad na komunitných stránkach.
Pri cielení v Etargete využívate kľúčové slová.
Systém Etarget automaticky analyzuje články, pri ktorých sa nachádzajú reklamné plochy Etarget. Etarget porovná článok s ponukou inzerentov a k článku umiestni tie najvhodnejšie reklamy. Celý tento proces trvá len niekoľko milisekúnd.
Odkaz pre daný článok vyberá Etarget spomedzi niekoľko desiatok inzerentov aukčným spôsobom. Pri výbere Etarget zohľadňuje najmä tri faktory:
1. Relevancia
Najdôležitejším faktorom, ktorý určuje to na ktorej pozícii sa váš odkaz zobrazuje, je relevancia vašich kľúčových slov. To znamená, že ak užívateľ hľadá "životné poistenie" zobrazia sa najprv klienti, ktorí inzerujú na spojenie "zivotne poistenie" a až potom klienti, ktorí inzerujú čisto na slovo "poistenie".
2. Cena a CTR
Čím kvalitnejší je váš odkaz (vyššie CTR) a čím viac ste ochotní zaplatiť za jedno klinutie, tým vyššie (vyhľadávač) a častejšie (kontext) sa váš odkaz zobrazí.
V prípade, že na rovnaké kľúčové slovo inzeruje viacero klientov, vyberajú sa ich odkazy podľa ceny, ktorú sú ochotní platiť za klik vynásobenú normalizovaným CTR pre daný odkaz a slovo.
Pri odkazoch pod článkami sa namiesto normalizovaného CTR používa na určovanie kvality relevancia daného odkazu a slova k článku.
3. Čas
V prípade, že vyššie spomenuté faktory sú identické, rozhoduje o pozícii odkazu čas aktivácie odkazu. Odkaz je aktivovaný v momente keď je na vašom konte kladný kredit. Skôr aktivované odkazy sa zobrazujú vyššie.
Relevanciu určujeme porovnaním obsahu článku a kľúčových slov, ktoré k svojej reklame zadal inzerent. Čím presnejšia zhoda medzi obsahom článku a kľúčovými slovami, tým vyššiu šancu má reklama umiestniť sa pri článku.
Cieľom Etargetu je zobraziť internetovému surferovi obsah, ktorý ho zaujme. Vysokú váhu pri výbere inzerátov má preto relevantnosť reklamy (kľúčových slov) k článku, rovnako aj kvalitne napísaný odkaz, ktorý zaujme potenciálnych zákazníkov (CTR).
Kvalitný odkaz zníži sumu, ktorú v Etargete miniete. Nekvalitný odkaz a nevhodné kľúčové slová cenu reklamy zvyšujú.
Ak je relevancia konkurenčných odkazov podobná, následne rozhoduje cena.
CTR (z angl. Click Through Rate, miera prekliku) je medzinárodne používaný štandard merania kontextovej reklamy. Uvádza sa zvyčajne v percentách a odpovedá na otázku: Koľko percent ľudí, ktorí videli moju reklamu, na reklamu aj kliklo?
Príklad:
CTR 0,3 znamená, že z tisíc zobrazení reklamy na ňu klikli traja užívatelia.
Pri reklame vo vyhľadávačoch ani pri kontextovej reklame neplatí inzerent za jej zobrazenie. Zaplatí až vtedy, keď na jeho reklamu niekto klikne.
Etarget sleduje úspešnosť odkazu pri článkoch. V prípade, že odkaz má vysoké CTR (značí, že je pre dané publikum zaujímavý), umiestňuje sa pri článku častejšie.
Kľúčové slová sú výrazy, ktoré slúžia na cielenie kontextovej reklamy a reklamy vo vyhľadávačoch. Kľúčové slová určujú, kde sa zobrazí vaša reklama.
Etarget používa dva druhy kľúčových slov:
a) slová opisujúce produkt inzerenta (produktové slová);
b) slová opisujúce zákazníka (zákaznícke slová).
Kľúčové slová by mali vystihovať váš produkt a záujmy vašich zákazníkov. Zadanie kľúčových slov nám umožní umiestniť váš textový odkaz na také web stránky na internete, ktoré pravdepodobne navštevujú Vaši potenciálni zákazníci.
1. Ak niekto na internete číta článok, ktorého obsah je možné popísať vašim kľúčovým slovom, zobrazí sa váš odkaz.
2. Ak niekto zadá do vyhľadávača vaše kľúčové slovo, zobrazí sa mu váš odkaz (platí iba pre slová popisujúce váš produkt).
Produktové cielenie je základný spôsob cielenia reklamných odkazov Etarget. Na základe produktových kľúčových slov sa váš reklamný odkaz bude zobrazovať:
1. Pri článkoch tematicky príbuzných vášmu produktu.
2. Ak dané kľúčové slovo zadá potenciálny zákazník do vyhľadávača.
3. Ak dané kľúčové slovo hľadá potenciálny zákazník v katalógu.
Príklad:
Reklamný odkaz predávajúci autá sa bude zobrazovať pri článkoch o autách.
Do poľa Slová popisujúce váš produkt v inzerentskom konte Etarget zadajte:
Príklad:
Pre odkaz Zariadime vašu kanceláriu napríklad použite slová: kancelársky nábytok, vybavenie kancelárie, kancelárska výbava, nábytok office, firemný nábytok, zariadenie kancelárie...
Produktové slová zadajte do poľa Slová popisujúce váš produkt vo vašom inzerentskom konte Etarget.
Nástroj na vyhľadávanie príbuzných kľúčových slov
Pre využitie potenciálu produktových slov je potrebné zadať minimálne 30 kľúčových slov, optimálne viac ako 50 slov k jednému odkazu.
Zákaznícke cielenie je rozšíreným spôsobom cielenia reklamných odkazov Etarget. Zákaznícke slová sú dôležité pre získanie širšieho záujmu, pre zvýšenie počtu návštevníkov na firemnú webstránku.
Reklamný odkaz cielený prostredníctvom zákazníckych slov:
Príklad:
Na základe produktových kľúčových slov sa odkaz predávajúci autá bude zobrazovať pri článkoch o autách.
Na základe zákazníckych kľúčových slov sa odkaz predávajúci autá bude zobrazovať aj pri článkoch nesúvisiacich s motorizmom, no navštevovanými cieľovou skupinou inzerenta. V prípade športového auta napríklad pri článkoch:
Pri voľbe zákazníckych kľúčových slov myslite na to, pre koho je určený váš produkt a čo títo ľudia na internete čítajú, aké sú ich záujmy.
Príklad:
Odporúča sa však cieliť na užšie skupiny zákazníkov. Šetríte tak peniaze a zásah je presnejší.
Príklad:
Odkazy sa na základe zákazníckych slov zobrazujú výlučne pri článkoch. Nezobrazujú sa vo vyhľadávačoch ani v katalógoch.
Zákaznícke slová zadajte do poľa Slová popisujúce záujmy vášho zákazníka vo vašom inzerentskom konte.
Odporúča sa zadať minimálne 50 zákazníckych kľúčových slov, optimálne viac ako 100 slov k jednému odkazu.
Reklamné odkazy sa na základe produktových slov zobrazujú pri článkoch tematicky príbuzných k odkazu inzerenta. Aj produktové slová sa teda musia tematicky viazať k samotnému reklamnému odkazu.
Zákaznícke slová slúžia na rozšírenie zásahu reklamy. Odkazy sa nemusia zobrazovať tematicky k obsahu článku, zobrazujú sa všade tam, kde je cieľová skupina inzerenta.
Príklad:
Reklama predajcu bicyklov sa na základe produktových slov ako bicykel, horský bicykel, cyklistika bude zobrazovať tematicky pri článkoch venovaných cyklistike.
Na internete sa však vyskytuje iba málo článkov o cyklistike, kým záujem o horské bicykle má oveľa širší okruh ľudí.
Zákaznícke slová umožňujú predajcovi bicyklov inzerovať pri článkoch, ktoré číta jeho cieľová skupina, aj keď to nie sú články o cyklistike. Využije slová ako beh, plávanie, volejbal, pre fanúšikov športu, alebo slová ako IT, notebook, mobil pre fanúšikov technológií, ktorí tiež môžu byť zákazníkmi tejto firmy.
Služba je spoplatnená podľa počtu kliknutí na vašu reklamu (Etarget reklamný odkaz). To znamená, že za zobrazenia vášho odkazu nič neplatíte. Základná cena kliku je 0,03 . Viac informácií o cenách ako aj o spôsoboch jej stanovovania nájdete v cenníku.
Pozrite si finančné odporúčania o vhodnom mesačnom rozpočte pre vašu firmu.
Maximálnu čiastku si určujete vy. Cena služby nepresiahne váš finančný vklad alebo sumu, ktorú si v systéme nastavíte ako mesačné maximum.
Taktiež limitom pre maximálnu sumu je reálny záujem užívateľov internetu o vami ponúkané produkty, t. j. ak užívatelia internetu "nepreklikajú" vami určenú čiastku, zostávajúci kredit sa vám presunie do ďalšieho obdobia.
V Etargete nie ste viazaný ani na obdobie, ani na preinzerovanú sumu. Jediné obmedzenie sa vzťahuje na minimálnu výšku prvej platby (dobitie kreditu), čo je 60 bez DPH. Minimálna výška každej nasledovnej platby je 30 bez DPH.
Registrácia a zriadenie služby je zadarmo. Pred spustením kampane je potrebné nahrať základný kredit minimálne vo výške 60 bez DPH.
Maximálna cena je horná hranica ceny, ktorú ste ochotní platiť za návštevníka na dané kľúčové slovo a odkaz. Platíte iba za návštevníkov privedených na vašu stránku, za zobrazenie reklamy neplatíte.
Maximálna cena za návštevníka, ako aj celkové prostriedky minuté v Etargete by mali byť kompenzované vyšším ziskom. Efektom môžu byť priamo objednávky prostredníctvom web stránky, alebo zvýšené povedomie o vašej firme, či vašich produktoch v okruhu potenciálnych zákazníkov. Primeraná cena za kliknutie je individuálna - podľa produktu a kvality web stránky.
Primeraná cena za kliknutie je individuálna.
Keďže ceny slov sa určujú v aukcii, cenu nenastavujete priamo, ale cez zadanie maximálnej ceny, ktorú ste ochotný platiť za jeden klik. Systém už potom automaticky upravuje cenu vašich slov tak, aby ste tento limit neprekročili a aby ste za každé kliknutie platili minimum.
Maximálna cena je horná hranica ceny, ktorú ste ochotný platiť za návštevníka na dané kľúčové slovo a odkaz. Platíte iba za návštevníkov privedených na vašu stránku, za zobrazenie reklamy neplatíte.
Ceny pre jednotlivé kľúčové slová môžete nastaviť po kliknutí na odkaz "Kľúčové slová", ktorý sa nachádza pod každým odkazom.
Keďže ceny slov sa určujú v aukcii, cenu nenastavujete priamo, ale cez zadanie maximálnej ceny, ktorú ste ochotní platiť za jeden klik. Systém už potom automaticky upravuje cenu vašich slov tak, aby tento limit neprekročili a aby ste za každé kliknutie platili minimum.
Ceny jednotlivých slov môžete zistiť po prihlásení alebo bezplatnej registrácii do Etargetu.
Minimálna cena za kliknutie pre každé slovo je individuálna. Konkrétne ceny získate po bezplatnej registrácii. Nové slová, ktoré ešte nemajú históriu videní a kliknutí majú minimálnu cenu za kliknutie 0,03 .
V prípade, že maximálna cena za kliknutie pri danom slove je nižšia ako minimálna cena daného slova, odkaz sa na toto slovo prestane zobrazovať.
Základné pravidlá pre určovanie ceny:
1. reálna cena nikdy neprekročí vami určenú maximálnu cenu za klik;
2. reálna cena sa nastaví tak, aby sa Váš odkaz na dané slovo zobrazoval čo najvyššie;
3. reálna cena sa nastaví tak, aby ste za túto pozíciu platili čo najmenej;
4. ak by reálna cena mala byť nižšia ako minimálna cena, bude nastavená minimálna cena.
CTR (Click Through Rate miera prekliku) je pomer kliknutí a videní. To znamená, že ak váš odkaz bol zobrazený 100-krát a zaznamenal 3 kliknutia, je jeho CTR 3 %.
Keďže Etarget odkazy sa zobrazujú na rôznych pozíciách (1 až 5) a vyššie pozície majú všeobecne vyššie CTR je potrebné pri výpočte kvality odkazu brať v úvahu aj pozíciu, na ktorej sa nachádza. Toto rieši normalizované CTR, ktoré odzrkadľuje reálnu kvalitu odkazu.
Konkrétny príklad výpočtu ceny kliknutia pre troch inzerentov (A, B, C), ktorí inzerujú na rovnaké slovo
Klient Max. cena za klik NCTR Skóre Pozícia Min. cena za klik Reálna cena za klik
A 0,19 3.0% 0,57 1. 0,026 0,429 / 3 + 0.003 = 0,146
(0,19 * 3.00)
B 0,33 1.3% 0,429 2. 0,09 0,344 / 1.3 + 0,003 = 0,267
(0,33 * 1.30)
C 0,086 4.0% 0,344 3. 0,016
(0,086 * 4.00)
Vysvetlenie:
Pozícia odkazu je určená podľa skóre (Keďže všetci traja klienti inzerujú na rovnaké slovo, relevancia je rovnaká a záleží len na skóre). Skóre je vypočítané ako násobok maximálnej ceny za klik a NCTR. Vidieť, že klient A má najvyššie skóre a preto jeho odkaz sa zobrazí na prvej pozícii.
Minimálna cena za klik sa odvíja od NCTR. Na príklade vidieť, že klienti s vysokým NCTR majú minimálnu cenu za klik nižšiu ako klient B, ktorý má NCTR oproti konkurentom NCTR značne nižšie. Reálna cena je vypočítaná ako podiel skóre najbližšej konkurencie a NCTR + minimálne prihodenie, ktoré je 0,003 . Táto cena zodpovedá cene potrebnej na minimálne prekonanie skóre najbližšieho konkurenta.
Keďže za tretím klientom sa nenachádza žiadna konkurencia, jeho cena za kliknutie sa nastaví na minimálnu cenu za klik, ktorá je v jeho prípade 0,016 (vďaka vysokému NCTR).
Etarget ponúka možnosť určiť časový rozvrh zobrazovania odkazov. Časový rozvrh zabezpečí, aby sa vaše odkazy zobrazovali iba v určitom, vami určenom čase.
Aby sa odkazy zobrazovali iba v určitý čas, je potrebné nastaviť presné intervaly v tabuľke. V čase, kedy sa odkazy nemajú zobrazovať, budú automaticky pozastavené.
Túto možnosť odporúčame využiť najmä vtedy, ak chcete, aby vás zákazníci kontaktovali. Je zbytočné, aby reklama bežala vtedy, keď nikto nie je v kancelárii.
Nástroj na výber kľúčových slov slúži pre zvýšenie efektívnosti a zásahu kampane. Pomôže vám pridať čo najviac kľúčových slov, či už produktových alebo zákazníckych.
Nástroj dokáže odporučiť slová podobné k zadaným slovám alebo relevantné ku stránke, na ktorú odkaz smeruje.
Ideálny odkaz by mal byť v prvom rade pútavý a atraktívny pre vašich potenciálnych zákazníkov. Preto by sa mal jeho obsah čo najviac zhodovať s vami ponúkaným produktom, či službou, ktorú zákazníci nájdu na vašich web stránkach.
Ako kľúčové slová zvoľte tie slová, ktoré sú čo najviac relevantné k Vami ponúkanému produktu. Ak ponúkate napríklad chladničky, tak ako produktové slová zvoľte napríklad slová chladnička, chladnička s mrazničkou, mrazák, chladenie potravín, biela technika, chladenie jedál, chladené pivo, atď.
Do zákazníckych kľúčových slov uveďte slová, ktoré čo najviac charakterizujú cieľovú skupinu Vašich zákazníkov. Ak budete chcieť zacieliť napríklad na tínedžerov, zvoľte slová typu: mp3, mobil, diskotéka, mobilný telefón, atď.
Ceny za kliknutie následne nastavíte podľa vašich možností.
Nezabudnite sledovať úspešnosť vašich kľúčových slov a menej efektívne slová vymažte alebo si jednoducho pridajte nové kľúčové slová k vášmu odkazu.
Ideálny odkaz by mal byť v prvom rade pútavý a atraktívny pre vašich potenciálnych zákazníkov. Preto by sa mal jeho obsah čo najviac zhodovať s vami ponúkaným produktom či službou, ktorú zákazníci nájdu na vašich web stránkach.
Vďaka retargetingu oslovujete ľudí, ktorí už navštívili vašu web stránku. Preto odkaz napíšte tak, aby vás a vaše produkty či služby zákazníkovi pripomenul. Ak máte napríklad spustenú kampaň na konkrétny produkt, aj odkaz s retargetingom píšte na ten istý produkt.
Ak máte na stránke viac retargetingových kódov (napr. viaceré produkty), prispôsobte tomu aj odkazy, ktoré sa k týmto kódom viažu.
Ak chcete viac informácií o nastavení retargetingu, stiahnite si manuál.