ROZPOČET

 

Prečítajte si pár tipov ako ušetriť na online reklame.  Poradíme Vám ako zvoliť správnu čiastku, ktorú investovať do reklamy.

Rozpočet je pre Vašu kampaň kľúčový. Definuje akému širokému publiku sa zobrazí Vaša reklama a následne ako sa zvýši Váš predaj.

 

Koľko mám minúť za týždeň?

Pri nastavení Vášho rozpočtu je najlepšie vychádzať z toho, kolko Vašich potenciálnych klientov sa dá zasiahnúť online.  

Počítajte s tým, že z pravidla z  10 000 zasiahnutých užívateľov internetu môžete získať v priemere 100 návštevníkov Vášho webu, ktorí sa zaujímajú o Váš produkt. Za týchto návštevníkov zaplatíte približne 15€.

Nastavenie rozpočtu vychádza z následovných faktorov:

-          Koľko Vašich potenciáknych klientov môžete svojou reklamou zasiahnúť online

-          Koľko klientov Vaša reklama podnieti ku kúpe Vášho produktu

-          Koľko zarobíte na jednom kupujúcom

 

Ak nemáte s ETARGET skúsenosti, zvoľte si nižší rozpočet pre Vašu kampaň. Suma 60€ je dostatočne vysoká na to, aby Vám priniesla nové návštevy na Váš web a nasledne zvýšila predaj.

Po spustení Vašej kampane skúšajte rôzné nastavenia a zistite, kedy Vám Vaša kampaň prináša najviac.

Ak už s ETARGET skúsenosti  máte, postupne Váš rozpočet zvyšujte dovtedy, kým Vaša reklama prinesie najvyššiu návratnosť.

Merajte koľko zákazníkov Vám Vaša online kampaň prináša, testuje svoj optimálny rozpočet, ktorý Vám prinesie najvyšší zisk.

 

Akú mám nastaviť cenu za klik?

V online mediálnom priestore nechcete inzerovať iba Vy. Preto, čím vyššiu cenu za klik nastavíte, tým viac budete uprednostnení pred Vašou konkurenciou.   

Pri nastavení ceny za klik vychádzajte z týchto odporučaní:

 

Úzko cielené kampane:

Pri úzko cielených kampaniach nastavte cenu za klik vyššie ako pri kampaniach so širším cielením. Dôvodom je potenciálne vyššie množstvo inzerujúcich na menšiom množstve webov (pretože tvoria iba určitú časť množstva stránok v sieti ETARGET). Nasadením vyššej ceny za klik si tak kúpite väčší podiel online mediálnej plochy.

Pri použití úzko cielených kampaní (napríklad šport, ekonomika, bývanie, celenie pomocou kľúčových slov a mnoho ďalších) Vám odporúčame nastavit si cenu za klik od 0.17€ a viac. Opäť, majte na mysli, že čím širší zásah vašej kampane, tým musíte nastaviť vyššiu cenu za klik.

 

Širšie cielené kampane (Plošné cielenie):

Pri použití širšieho cielena si nenastavujte cenu za klik nižšiu ako 0,13€.

Pri potrebe získania väčšieho množstva návštev na Vašom webe (napríklad nad 7000 návštev/týždeň, nenastavujte si cenu za klik nižšiu ako 0.17€). V opačnom prípade nemusíte dostať požadovaný obnos návštev na Váš web za požadovaný čas.

 

Optimalizácia!!!

Počas Vašej kampane testujte, ako daná reklama ovplyvňuje Váš predaj. Jedine takto viete Vašu kampaň nastaviť tak, aby Vám čo najviac zlepšila Vaše predajné výsledky.  

Pre ďalšie informácie alebo pomoc s optimalizáciou nás neváhajte kontaktovať.

 

Ako viem, že sa mi to oplatí?

Je dôležité Vašu kampaň aj merať. Jedine meraním dokážete zistiť do akej miery zvýšila Váš predaj a či sa Vám do Vašej reklamy oplatí investovať.

Upriamte sa na následovné parametre:

1.       Celkové predajné výsledky:

o   Porovnávajte predajné výsledky v období pred a počas Vašej kampane.

 

2.       Priamé konverzie - napríklad predajné výsledky ovplyvnené Vašou kampaňou (Online predaj)

o   Merajte koľko návštevníkov Vašej stránky, ktorí ju navštívili cez online reklamu, si zakúpilo Váš produkt/službu.

 

3.       Predajné výsledky ovplyvnené Vašou kampaňou (Offline predaj)

o   Ak Vaše produkty predávate inak ako cez e-shop, dopytujte sa u Vašich zákazníkov ústne, alebo pomocou dotazníka. Dopytujte sa odkial vedia o Vašom produkte/službe a na základe čoho si produkt/službu zakúpili práve u Vás.

 

4.       Návštevníci Vášho webu:

o   Okamžité zvýšenie predajných výsledkov nie je jediná indikácia úspešnosti Vašej kampane. Pozerajte sa tiež koľko ľudí navšetvuje Váš web a porovnávajte to s údajmi pred Vašou kampaňou.

o   Pozerajte sa na množstvo navštívených stránok Vášho webu a celkový čas strávený na Vašich stránkach. Budúce nákupné rozhodnutie sa začína tým, že návštevníci Vášho webu na ňom zotrvajú a prezrú si jeho obsah.     

 

5.       Vyhodnotenie

o   Porovnajte svoje okamžité predajné výsledky po kampani s výsledkami pred ňou. Sčítajte navýšenie predaja a porovnajte výslednú sumu s Vašim rozpočtom na Vašu reklamnú kampaň.

o   Majte na mysli aj to, že Vašou kampaňou ovplyvnite aj návštevníkov vašej stránky, ktorí u Vás v tej chvíli nenakúpili. Nákup však môžu uskutočniť o niekoľko dní alebo týždňov. Preto pamätajte, že Vaša rekeklama sa môže zhodnocovať aj nejaký čas po jej skončení.

 

Neustále Optimalizujte!!!

o   Na základe hore uvedených kritérií merania Vašej kampane, meňte jej nastavenia tak, aby Vám priniesli lepšie výsledky. V tomto prípade sa viete zaoberať nastavením Vašej ceny za klik, cielenia, obmenou sloganov na Vašich odkazoch a kreatíve.

o   Namerané výsledky spätne prehodnoťte a zlepšite nastavené parametre Vašej PPC kampane.  Čo sa týka ceny, pamatajte, že práve nízko nastavená cena za klik môže byť jedným z faktorov, ktoré ovplyvňujú to, že sa Vaše PPC odkazy nezobrazujú na dostatočnom množstve online mediálneho priestoru. Cena ovplyvňuje aj kvalitu stránok na ktorých sa Vaša reklama bude objavovať. Čím kvalitnejšie stránky zobrazujú Vašu reklamu, tým máte vyššiu pravdepodobnoosť, že vzbudíte reálny záujem o kúpu Vášho produktu (inými slovami, znižujete svoj Cost Per Action "CPA")

Viac o rozpočte sa dozviete TU.

 

Ak mate dalsie otazky, nevahajte nas kontaktovať.       

 

Tel: +421 905 422 422

Emial: obchod@etarget.sk


Kontakt

ETARGET SE Pribinova 25 811 09 Bratislava IČO: 35 807 113 IČ DPH: SK2020258757

obchod@etarget.sk

media@etarget.sk


+421 905 422 422