V tejto lekcii si priblime tri hlavn pravidl tvorby odkazov.

Na vod si ukeme, ako vyzer veobecn odkaz, ktorho efektivita je nzka. Postupne po aplikovan troch pravidiel sa dopracujeme k viacerm pecifickm odkazom s vysokou efektivitou, ktor pritiahnu uvateov s vysokm zujmom o V produkt.

Prklady uvdzame na odkazoch nho klienta cestovnej kancelrie Expedia.

Ben odkaz s nzkou efektvnosou

Brak zdjęcia
Cestovn kancelria ExpediaRezervcia leteniek, zaistenie vz, prenajatie si automobilov. Naplnujeme sluobn cestu, alebo pobyt, kdekovek na svete.www.expedia.sk
Kov slov: expedia, ck, cestovna kancelaria, cestovna agentura, dovolenka, cestovanie, letenka, viza, prenajom, prenajom automobilov, prenajom trajektov

o je na horeuvedenom odkaze zl?

  • Je prli veobecn. Sna sa vetky sluby preda naraz a tak zniuje silu odkazu.
  • Zl vber slov. Slov pokrvaj vemi irok oblas. Ak niekto njde odkaz cez slovo "viza" nie je mu na prv pohad (z titulku) jasn, e tto spolonos vza vybavuje. Uvatelia venuj iba zlomok sekundy kadmu odkazu.
  • Text je mlo prtaliv, nim nezaujme. Nemotivuje uvatea klikn.

Pome optimalizova!

1. Vytvorme samostatn odkazy pre jednotliv produkty

Produkt . 1 - Letenky:
Brak zdjęcia
Letenky od CK ExpediaVber destincii. Denne aktualizovan
akciov ponuky.
www.expedia.sk/letenky_order.php
Produkt . 2 - Poiiavanie ut:
Brak zdjęcia
Poiiame Vm autoSprostredkujeme Vm poianie auta
kdekovek vo svete. A mete vyrazi.
www.expedia.sk/car_info.php
Produkt . 3 - Vybavovanie vz:
Brak zdjęcia
Vybavme Vm vzaPotrebujete vza, ale nemte as?
Vybavme vza do ktorejkovek krajiny.
www.expedia.sk/visa.php
Uvatelia na internete sa neustle ponhaj. Vemi mlo taj a ete menej analyzuj. S v neustlom behu. Po napsan hadanch slov oakvaj vsledky, ktor sa priamo tkaj toho, o zadali. Na slovo "letenky" oakvaj odkaz na letenky, na slovo "vza" oakvaj vza.

Porovnajte si sami, na ktor titulok by ste skr klikli po zadan slova "letenky" do vyhadvania? Na "Cestovn kancelria Expedia" alebo na "Letenky za skvel ceny aj na kraj sveta"?

2. Ku kadmu odkazu priradme pecifick kov slov

  • Zadme len slov priamo svisiace s produktom v odkaze
  • Taktie pridme rzne tvary slov. To znamen slov v rznych pdoch ako aj v mnonom csle
Produkt . 1 - Letenky:
Brak zdjęcia
Letenky od CK ExpediaVber destincii. Denne aktualizovan
akciov ponuky.
www.expedia.sk/letenky_order.php
Kov slov: letenka, letenky, leteniek, letenku, letisko, letecky, letecka, leteckou, airlines, letiskove, odlet, prilet, ...
Produkt . 2 - Poiiavanie ut:
Brak zdjęcia
Poiiame Vm autoSprostredkujeme Vm poianie auta
kdekovek vo svete. A mete vyrazi.
www.expedia.sk/car_info.php
Kov slov: auto, auta, automobil, automobily, poziacanie auta, pozicanie aut, auto pozicovna, auto pozicovne, prenajom auta, prenajom aut, autopozicovna, autopozicovne
Produkt . 3 - Vybavovanie vz:
Brak zdjęcia
Vybavme Vm vzaPotrebujete vza, ale nemte as?
Vybavme vza do ktorejkovek krajiny.
www.expedia.sk/visa.php
Kov slov: viza, vizum, viz, vizova, vizovy, vizovej
Vo veobecnom odkaze o Expedii zanechme len slov priamo spojen s cestovnou kancelriou:
Brak zdjęcia
Cestovn kancelria ExpediaRezervcia leteniek, zaistenie vz, prenajatie si automobilov. Naplnujeme sluobn cestu, alebo pobyt, kdekovek na svete.www.expedia.sk
Kov slov: ck, cestovna, cestovne, cestovanie, cestovna kancelaria, cestovne kancelarie

3. Vytvorme k odkazom praliv titulok a popis

Ako sme si u spomnali, uvatelia na internete vemi mlo taj. Aby ste pritiahli ich pozornos V odkaz mus zauja okamite a pr slovami. Ako to dosiahnete?
  1. Do titulku a popisu odkazu zahrte Vae najdleitejie kov slovo. Toto je najinnej spsob ako pritiahnu zrak uvateov na V odkaz. Uvatelia vo vsledkoch vyhadvania hadaj slov, ktor zadali do vyhadvacieho okienka - ak ich tam nenjdu, nepovauj njden odkazy za relevantn.
  2. Motivujte uvateov k inu slovami ako "objednajte", "uetrite", "pozrite si"
  3. Odlte sa od konkurencie a vyzdvihnite vnimonos Vho produktu. Napr. "Vau letenku zskate do 12 hodn"
  4. Dbajte na gramatiku, skontrolujte V odkaz dkladne! Aj ten najlep odkaz strca silu ak je v om o i len mal chybika.
  5. Pouvajte krtke vety a neopakujte rovnak vrazy. Vstin odkazy s innejie!

Odkaz po optimalizcii

Takto vyzer odkaz na letenky po aplikovan vetkch troch pravidiel (dleit asti ako kov slov, vnimonos produktu a pokyny k akcii s zvraznen ervenou farbou).
Brak zdjęcia
Letenky za skvel cenyDenne aktualizovan akciov ponuky leteniek
Objednajte si a my ju njdeme do 12 hodn
www.expedia.sk/letenky_order.php
Kov slov: letenka, letenky, leteniek, letenku, letisko, letecky, letecka, leteckou, airlines, letiskove, odlet, prilet, ...
Kontakt

ETARGET SE Pribinova 25 811 09 Bratislava IČO: 35 807 113 IČ DPH: SK2020258757

obchod@etarget.sk

media@etarget.sk


+421 905 422 422