INFOLINKA02 21 02 67 02

 

 

Päť najčastejších chýb v online reklame

 

 


 
1. Slabá rôznorodosť reklamných kanálovVeľa inzerentov sa sústredí len na reklamné kanály, ktoré im historicky prinášajú trvalý a jednoducho merateľný efekt. Dobrý príklad je reklama vo vyhľadávači alebo cenovom porovnávači. Neuspokojte sa iba s jedným alebo prvým reklamným kanálom, ktorý nájdete. Je dôležité si uvedomiť, že skúsenosť z bannerovej reklamy alebo facebook reklamy je veľmi individuálna a neopakovateľná. Obrovské možnosti nastavení dávajú veľké príležitosti niečo spraviť dobre, ale aj pokaziť, preto sa nenechajte odradiť, ak vám niečo nefunguje. Buď máte kampaň nesprávne nastavenú, alebo treba hľadať nové riešenia, možno s novými partnermi.

 

 
2. Spoliehať sa iba na štatistikuVäčšina klientov vyhodnocuje reklamu podľa toho, čo im prinesie. A to je správne. Avšak vyhodnocovanie dát, ako sme sa k tomuto úspechu dostali, ako ho zachovať, prípadne rozšíriť, je už zložitejšie. Najčastejšie sledujeme návštevu na webe, bounce rate (mieru okamžitého odchodu) a čas strávený na stránke. Nespoliehajte sa len na štatistické dáta z Google Analytics. Technológia stále nedokáže odhaliť záujem návštevníka z jeho správania. Preto odporúčame kombinovať štatistické dáta s kvalitatívnymi. Čo to znamená? Nahrávajte si návštevy na vašom webe a vybrané z nich si prehrajte (dobrý nástroj je napr. Hotjar). Takto zistíte, ktorá reklama vám prináša nádejných zákazníkov a ktorá len náhodných „zablúdilcov“.

 

 
3. Podceňovanie úlohy kreatívy, nielen klik je dôležitýVeľa inzerentov podceňuje kvalitu toho, čo na internete ľuďom ukazujú. Viac sa zamýšľajú, ktorý reklamný systém využijú, ako kampaň nastavia, než či reklama vhodne oslovuje zvolené publikum, či ľuďom niečo prináša a či im dáva dobrý dôvod si reklamu zapamätať, alebo na ňu reagovať. Platí jednoduché pravidlo: predstavte si, čo by mal klient vedieť o vás, aby mal dôvod si pre svoj nákup vybrať vás, a nie vášho konkurenta. Venujte viac pozornosti kreatíve, než tomu, ako ju niekomu zobrazíte. Rozmýšľajte aj nad tým, čo si človek zapamätá o vás po tom, čo vašu reklamu videl, ale na ňu neklikol. A takých ľudí je väčšina.

 

 
4. Čo naozaj znamená cielenie

Inzerenti často preceňujú schopnosť cieliť reklamu reklamnými systémami. Pri plánovaní kampaní si treba uvedomiť, že:

- výberom cieľovej skupiny len zvyšujete pravdepodobnosť, že medzi oslovenými ľuďmi ich bude viac, než je bežné (ak si vyberiete fanúšikov áut, sú tam čiastočne aj ľudia, ktorých to nezaujíma; ak si vyberiete ľudí, vyhľadávajúcich slovo „fotoaparát“, nie všetci si ho chcú kúpiť).

- výberom cieľovej skupiny neoslovíte všetkých, ktorých chcete. Nie je totiž možné podľa správania na internete nájsť všetkých so záujmom o kúpu auta alebo o rekreačné behanie.

Preto pri plánovaní kampane cielenej na novú konkrétnu cieľovú skupinu vyskúšajte viacero reklamných systémov, čím zvýšite pravdepodobnosť, že nájdete systém pre najpresnejšie/najefektívnejšie cielenie (pre každú cieľovú skupinu môže fungovať iný reklamný systém a nedá sa všeobecne povedať, že jeden systém funguje na všetko lepšie alebo horšie). Skúšajte viac nastavení a viac systémov, aby sa vám nestalo, že podstatná časť vašich potenciálnych zákazníkov o vás ani nevie, pretože pre tento účel nevyužíva vyhľadávanie, alebo nepoužíva vami preferovanú sociálnu sieť.

 

 
5. Reklamné aktivity bez retargetinguKaždá dobrá reklama na internete sa skladá z dvoch častí. V prvom rade ukážete reklamný banner, reklamný text alebo reklamné video potenciálnym zákazníkom, aby ste posilnili záujem o svoj produkt a svoju firmu. Časť oslovených ľudí na reklamu aj klikne, aby sa dozvedeli o ponuke viac, prípadne kúpili produkt a stali sa vašimi zákazníkmi. Je plytvaním peňazí, ak ďalej nepracujete so záujemcami o váš produkt, ktorí navštívili váš web, alebo so zákazníkmi, ktorí si od vás môžu kúpiť niečo iné. Preto každá reklamná kampaň na internete musí obsahovať retargetingovú časť, ktorá sa snaží zo záujemcu spraviť kupujúceho zákazníka a zo zákazníka lojálneho zákazníka a fanúšika vašej značky. 

 

 
Poradíme vám, ako na úspešnú kampaňPozrite si produkty Etargetu, ktoré vám umožnia robiť menej chýb v online reklame, alebo sa s dôverou obráťte na našich odborníkov, ktorí vám radi pomôžu.

 


Kontakt

ETARGET SE Pribinova 25 811 09 Bratislava IČO: 35 807 113 IČ DPH: SK2020258757

obchod@etarget.sk

media@etarget.sk


+421 2 21 02 67 02