INFOLINKA02 32 22 10 10

ČASTÉ OTÁZKY A ODPOVEDE

Zozbierali sme pre vás najčastejšie otázky, ktoré dostávame. Ak potrebujete pomôcť s vašou reklamnou kampaňou alebo sa potrebujete zorientovať v oblasti reklamy na internete, nájdete tu všetky základné pojmy a informácie.

Ak ste odpoveď na vašu otázku nenašli, kontaktujte nás!


1 Úvod
2 Tvorba reklamného odkazu
2.1 Čo je Etarget
3.2 Čo znamená PPC?
4.3 Čo presne znamená CTR?
5.4 Akú reklamu poskytuje Etarget? Čo je účelom inzercie?
6.5 Ako začať inzerovať v Etargete?
7.6 Ako sa zaregistrujem?
8.7 Nevlastním žiadnu firmu, môžem sa registrovať?
9.8 Kde konkrétne sa zobrazuje reklama Etarget?
10.9 V ktorých krajinách je možné inzerovať cez Etarget?
11.10 Aké typy cielenia ponúka Etarget?
12.11 Ako Etarget vyberá inzeráty k článkom?
13.12 Je dôležitejšia relevancia odkazu alebo cena?
14.13 Čo je to CTR (click-through-rate, miera prekliku)?
15.14 Koľko stojí Etarget?
16.15 Aký rozpočet si mám pripraviť na mesiac?
17.16 Existuje nejaké minimum, ktoré musím za určité obdobie preinvestovať v Etargete?
18.17 Čo je to časový rozvrh zobrazovania?
19.18 Ako slúži nástroj na výber kľúčových slov?

Pomoc a často kladené otázky

1 Úvod

Potrebujete pomoc s reklamou na internete Etarget? Hľadáte detailné informácie? Vyhľadajte odpovede na vaše otázky v jednej z nasledovných kategórií.

V prípade, že nenájdete odpoveď na vašu otázku, kontaktujte nás e-mailom alebo telefonicky.


2 Tvorba reklamného odkazu


2.1 Čo je Etarget

Etarget je reklamná sieť, prostredníctvom ktorej si môžete kúpiť reklamný priestor na stránkach s najvyššou návštevnosťou. Vďaka reklame na internete môžete nájsť potenciálnych zákazníkov, priviesť ich na vašu firemnú webstránku či ehop, šíriť povedomie o vašej značke alebo zvyšovať znalosť atribútov vašich produktov či služieb. Etarget na stránkach ako Sme.sk, Topky.sk, Markíza.sk, Etrend.sk, Pluska.sk a ďalších viac ako 1 000 slovenských stránkach umiestňuje reklamu svojich inzerentov. Textové PPC reklamy sa zobrazujú bezplatne, platí sa až za záujem potenciálnych zákazníkov, teda až po kliknutí návštevníka na reklamu. Bannerová reklama je spoplatnená za 1000 zobrazení, pričom za kliky už neplatíte.


3.2 Čo znamená PPC?

PPC textová reklama – pay per click reklama je textová reklama, ako už z názvu vyplýva, spoplatnená na klik, pričom zobrazenia tejto reklamy sú bezplatné. Výhodou PPC reklamy je, že obsahuje malý obrázok a dostatočný priestor na text (30 znakov pre nadpis + 40 znakov pre popis - 1. riadok reklamy + 40 znakov pre popis - 2. riadok reklamy), v ktorom môžete produkt predstaviť a vzbudiť záujem. Súčasťou PPC reklamy je aj odkaz na vašu stránku v peknom tvare, takže užívateľ presne vie, na akú adresu sa preklikne, čo zvyšuje dôveryhodnosť reklamy. Tradične sa využíva cielenie podľa kľúčových slov, ale Etarget ponúka aj viacero iných cielení, napríklad geocielenie, cielenia podľa typov stránok, cielenie na záujmové publiká, soc-demo mapy atď.


4.3 Čo presne znamená CTR?

CTR (z angl. Click Through Rate, miera prekliku) je medzinárodne používaný štandard merania kontextovej reklamy. Uvádza sa zvyčajne v percentách a odpovedá na otázku: „Koľko percent ľudí, ktorí videli moju reklamu, na reklamu aj kliklo?“ 

Príklad:
CTR 0,3 znamená, že z tisíc zobrazení reklamy na ňu klikli traja užívatelia.

Pri reklame vo vyhľadávačoch ani pri kontextovej reklame neplatí inzerent za jej zobrazenie. Zaplatí až vtedy, keď na jeho reklamu niekto klikne.


5.4 Akú reklamu poskytuje Etarget? Čo je účelom inzercie?

1. PPC textové reklamy – sú tradičné reklamy s textom na tri riadky a malým obrázkom, ktoré sa zobrazujú v skupinkách odkazov alebo samostatne v inovovanom a zväčšenom formáte, keď má fotka či obrázok v reklame dominantné postavenie a pripomína banner, plocha na text a adresu prekliku však ostáva a aj spôsob platby (platí sa za kliky a zobrazenia sú zadarmo) je rovnaký ako pri menších formátoch PPC reklám.

Čo sledovať v štatistikách:

  • Miera prekliku, teda pomer kliknutí a zobrazení – CTR v percentách
  • Priemerná cena za klik (CPC)

2.Bannerová a video reklama – tieto typy reklamy sú označované aj ako display reklama (vizuálna reklama), keďže niektorých konzumentov reklamy upúta skôr obrázok alebo video ako text, výdavky do display reklamy vo svete aj na Slovensku neustále rastú a display reklamu si obľúbili aj menšie firmy či drobní inzerenti. Výhodou bannerovej reklamy sú rôzne formáty, dobré pozície na stránkach a väčšia interaktivita, ktorá zvyšuje pozornosť užívateľa (môžu byť pohyblivé, dokonca aj 3D). Súčasťou bannerovej reklamy je aj call-to-action tlačidlo, ktoré nabáda užívateľa k akcii (napr. kúpiť, súťaž, zaregistrovať sa, kontaktujte nás, viac info a pod.). Rozdiel oproti textovej reklame je tiež v spôsobe platby, v tomto prípade sa platí za 1000 zobrazení a kliky sú zadarmo.


Čo sledovať v štatistikách:

  • Miera prekliku, teda pomer kliknutí vs. zobrazní – CTR v percentách
  • Priemerná cena za 1 000 zobrazení (CPM)
  • Úspešnosť licitácie – je dôležitý parameter pri sledovaní výsledkov vašej display reklamy (bannerov, videa) udávaný v percentách. Čím vyššie percento máte, tým viac sú vaše reklamy konkurencieschopné z hľadiska ponúknutej ceny za 1000 zobrazení.

3. Reklama v mobilných zariadeniach – pri nastavovaní kampane máte možnosť zvoliť, na akých zariadeniach sa budú zobrazovať vaše reklamy. Vďaka tomu sa môžete priblížiť svojej cieľovej skupine a osloviť aj tých, ktorým sú bližšie mobilné zariadenia ako smartfón alebo tablet. Keďže počet užívateľov mobilného internetu neustále rastie, prirodzene sa zvyšuje aj dopyt po mobilnej reklame.  


6.5 Ako začať inzerovať v Etargete?

Stačí sa zaregistrovať na www.etarget.sk/registracia-inzerenta.

Reklama Etarget sa zobrazuje vo forme krátkych textových odkazov na inzerentov produkt alebo službu. Jej cieľom je priviesť na webstránku cielene vybranú skupinu potenciálnych zákazníkov. 

1. Čo chcete povedať?
2. Komu to chcete povedať?
3. Koľko na to máte?
4. A nakoniec –  dalo by sa to povedať ešte lepšie?


7.6 Ako sa zaregistrujem?

Nové konto Etarget si vytvoríte registráciou na http://www.etarget.sk/registracia-inzerenta


8.7 Nevlastním žiadnu firmu, môžem sa registrovať?

Áno, táto služba je dostupná aj pre fyzické osoby. Do kolónky "názov spoločnosti" v tomto prípade zadajte vaše meno a priezvisko.


9.8 Kde konkrétne sa zobrazuje reklama Etarget?

Reklama Etarget sa zobrazuje na viac ako 1 000 slovenských internetových médiách, komunitných stránkach, vyhľadávačoch, katalógoch a záujmových stránkach. Medzi najznámešie patria: Pluska.sk, Sme.sk, Topky.sk, Etrend.sk a mnohé ďalšie.


10.9 V ktorých krajinách je možné inzerovať cez Etarget?

Prostredníctvom Etargetu je možné inzerovať v deviatich európskych krajinách.

Zoznam krajín: (po kliknutí na meno krajiny sa vám otvorí stránka Etargetu v tejto krajine) 

1. Poľsko
2. Slovensko
3. Česko
4. Maďarsko
5. Chorvátsko
6. Srbsko
7. Rumunsko
8. Bulharsko
9. Rakúsko


11.10 Aké typy cielenia ponúka Etarget?

Etarget ponúka viacero možností cielenia vašej reklamy. Podľa toho, ktoré si zvolíte, náš systém zobrazuje reklamu len na vybraných stránkach alebo vybraným užívateľom.  

1. cielenie na obsah: plošné cielenie, záujmové publiká, cielenie podľa kľúčových slov (len PPC reklamy), cielenie podľa stránok (len bannery) cielenie podľa kategórie stránok

2. cielenie na užívateľa: retargeting, dynamický retargeting, mapa soc-demo, biznis retargeting, gender cielenie


12.11 Ako Etarget vyberá inzeráty k článkom?

Systém Etarget automaticky analyzuje články, pri ktorých sa nachádzajú reklamné plochy Etarget. Etarget porovná článok s ponukou inzerentov a k článku umiestni tie najvhodnejšie reklamy. Celý tento proces trvá len niekoľko milisekúnd. 

Odkaz pre daný článok vyberá Etarget spomedzi niekoľko desiatok  inzerentov aukčným spôsobom. Pri výbere Etarget zohľadňuje najmä tri faktory: 


13.12 Je dôležitejšia relevancia odkazu alebo cena?

Cieľom Etargetu je zobraziť internetovému surferovi obsah, ktorý ho zaujme. Vysokú váhu pri výbere inzerátov má preto relevantnosť reklamy (kľúčových slov) k článku, rovnako aj kvalitne napísaný odkaz, ktorý zaujme potenciálnych zákazníkov (CTR). 

Kvalitný odkaz zníži sumu, ktorú v Etargete miniete. Nekvalitný odkaz a nevhodné kľúčové slová cenu reklamy zvyšujú.

Ak je relevancia konkurenčných odkazov podobná, následne rozhoduje cena.


14.13 Čo je to CTR (click-through-rate, miera prekliku)?

CTR (z angl. Click Through Rate, miera prekliku) je medzinárodne používaný štandard merania kontextovej reklamy. Uvádza sa zvyčajne v percentách a odpovedá na otázku: Koľko percent ľudí, ktorí videli moju reklamu, na reklamu aj kliklo? 

Príklad:
CTR 0,3 znamená, že z tisíc zobrazení reklamy na ňu klikli traja užívatelia.

Pri reklame vo vyhľadávačoch ani pri kontextovej reklame neplatí inzerent za jej zobrazenie. Zaplatí až vtedy, keď na jeho reklamu niekto klikne.

Etarget sleduje úspešnosť odkazu pri článkoch. V prípade, že odkaz má vysoké CTR (značí, že je pre dané publikum zaujímavý), umiestňuje sa pri článku častejšie.


15.14 Koľko stojí Etarget?

Služba je spoplatnená v prípade textovej PPC reklamy podľa počtu kliknutí na vašu reklamu. To znamená, že za zobrazenia vášho odkazu nič neplatíte. Odporúčaná cena je okolo 0,13 - 0,19 EUR. Ak zistíte, že sa vaše reklamy zobrazujú málo alebo vôbec a máte nastavenú nízku cenu za klik, odporúčame vám ju navýšiť, aby sa hodnota vašich reklám vyrovnala konkurencii. V prípade bannerovej reklamy sa platí za zobrazenia (impresie), cena za 1000 zobrazení sa pohybuje okolo 1 EUR v závislosti od zvoleného formátu a ponuky konkurencie. Viac informácií o cenách nájdete tu


16.15 Aký rozpočet si mám pripraviť na mesiac?

Pozrite si finančné odporúčania o vhodnom mesačnom rozpočte pre vašu firmu.

Maximálnu čiastku si určujete vy. Cena služby nepresiahne váš finančný vklad alebo sumu, ktorú si v systéme nastavíte ako mesačné maximum.

Taktiež limitom pre maximálnu sumu je reálny záujem užívateľov internetu o vami ponúkané produkty, t. j. ak užívatelia internetu "nepreklikajú" vami určenú čiastku, zostávajúci kredit sa vám presunie do ďalšieho obdobia.


17.16 Existuje nejaké minimum, ktoré musím za určité obdobie preinvestovať v Etargete?

V Etargete nie ste viazaní ani na obdobie, ani na preinzerovanú sumu. Jediné obmedzenie sa vzťahuje na minimálnu výšku prvej platby (dobitie kreditu), čo je 60 EUR bez DPH. Minimálna výška každej nasledovnej platby je 30 EUR bez DPH.


18.17 Čo je to časový rozvrh zobrazovania?

Etarget ponúka možnosť určiť časový rozvrh zobrazovania odkazov. Časový rozvrh zabezpečí, aby sa vaše odkazy zobrazovali iba v určitom, vami určenom čase.

Aby sa odkazy zobrazovali iba v určitý čas, je potrebné nastaviť presné intervaly v tabuľke pri vytváraní kampane. V čase, kedy sa odkazy nemajú zobrazovať, budú automaticky pozastavené.

Túto možnosť odporúčame využiť najmä vtedy, ak chcete, aby vás zákazníci kontaktovali. Je zbytočné, aby reklama bežala vtedy, keď nikto nie je v kancelárii.


19.18 Ako slúži nástroj na výber kľúčových slov?

Nástroj na výber kľúčových slov slúži pre zvýšenie efektívnosti a zásahu kampane. Pomôže vám pridať čo najviac kľúčových slov, či už produktových alebo zákazníckych.

Nástroj dokáže odporučiť slová podobné k zadaným slovám alebo relevantné ku stránke, na ktorú odkaz smeruje.


Čo je Etarget?

Etarget je textová a bannerová reklama na Internete. Výhodou PPC reklamy je, že zobrazenie inzerátu je zadarmo, pár centov zaplatíte až za kliknutie - teda za návštevníka, ktorého privedieme na Váš web. RTB je real time bidding, flexibilná bannerová reklama v reálnom čase za najnižsiu možnú cenu.

Na Slovensku využíva plochy viac ako 1 000 webstránok.   © 2002 - 2017 ETARGET SE
Kontakt

+421 2 / 32 22 10 10